شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.

زمان کنونی: ۲۹ مهر ۱۳۹۷, ۰۸:۰۶ صبح درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)

اعلانات تالار گفتمان

[-]
آخرین مطالب ارسال شده

مزون عروس آریایی

عطر و ادکلن پرفیومز



ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونه لاغر بشم
نویسنده پیام
کاربر تالار
**
کاربر تالار
ارسال‌ها: 12
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۹۶
اعتبار: 0
سپاس ها 0
سپاس شده 1 بار در 1 ارسال
ارسال: #1
چگونه لاغر بشم
چگونه لاغر بشم با سوزاندن کالری

مجله بیماری و راههای درمان نودی ؛ در مقالات قبلی نودی روش های کاهش وزن را توضیح دادیم. با ما همراه باشید تا به سوال چگونه لاغر بشم پاسخ بدهیم.

کالری یکی از واحدهای انرژی است و طبق تعریف عبارت است از: انرژی مورد نیاز جهت افزایش دمای یک گرم آب از چهارده و نیم درجه سانتیگراد به پانزده و نیم درجه سانتیگراد.

البته لازم به یادآوری است که واحد کالری بسیار کوچک می‌باشد و معمولاً از کیلو کالری استفاده می‌شود که دقیقاً تعریفی مانند کالری دارد ،با این تفاوت که به جای یک گرام آب یک کیلوگرم آب در آن مورد نظر است .متاسفانه در بسیاری از کتاب های  تغذیه اشتباها به جای کیلوکالری از کالری استفاده می شود که درست نمی باشد.

برای آنکه ذهن با مفهوم کیلوکالری آشنا شود مثالی می‌آوریم .هر قندی که با چای مصرف می‌شود وزن معادل دو نیم گرم دارد،  ۱۰ کیلوکالری انرژی دارد.پس اگر فرد در روز با ۵ نوبت چای خود ۱۰ حبه قند مصرف کند، معادل ۱۰۰ کیلوکالری انرژی دریافت می‌کند که این عدد طبق جدول معادل ۴۵۰ گرم هندوانه یا ۱۰ عدد فندق است.


[تصویر:  wpid-vibiraem-pravilnoe-toplivo.jpg]
                                                                                      
                                                                                 چگونه لاغر بشم



رابطه ورزش با کاهش وزن

تصور عمومی بر آن است که با انجام فعالیت‌های ورزشی ،افرادی که دارای اضافه وزن هستند ،می توانند وزن خود را کاهش دهند. ولی باید توجه داشت که این کاهش وزن در صورتی رخ میدهد که فرد به ازای ورزشش ،کالری اضافه دریافت ننماید، و کالری مورد نیاز جهت ماندن در وزن ایده آل را در فرهنگ غذایی جدید خود دریافت نمایید و با ورزش چربی های اضافی را بسوزاند.

برای افراد بالای ۵۰ سال بر اساس فیزیک بدنی ساده ترین راه ورزش کردن اقدام به پیاده روی در حدود روزی یک ساعت تا یک ساعت و نیم می باشد . برای افراد جوانتر بر اساس علاقه شخصی می توان انواع ورزشهای پیشنهاد نمود. نکته حائز اهمیت این است که :فردی که در مسیر تغییرعادت غلط غذایی گام برمی‌دارد و آرزوی رسیدن به وزن ایده آل و ماندن درآن را دارد، باید بداند که یکی از شروط لازم جهت تغییر این عادات ، کاهش وزن است. ولی شرط کافی نمی باشد .دو ساعت پیاده روی معادل دو کفگیر برنج است.

در مقاله روش های لاغری جدول هایی برای بدست آوردن عدد ثابت بدن ارائه کردیم که توسط آن می توانید میزان کالری مورد نیاز بدنتان را اندازه گیری کنید. با ما همراه باشید تا در مقاله ی بعدی نودی در مورد رابطه ی دوستان ، ورزش و بیماری ها بر چاقی مطالبی را بیان کنیم.
به ازای هر ۱۰ کیلو اضافه تر از وزن ۷۰ کیلو، ۱۰ درصد مصرف کیلو کالری در یک ساعت را افزایش دهید و اگر از ۷۰ کیلو کمتر است به همان نسبت کم کنید.
برای روشن تر شدن به مثال زیر توجه کنید :
فردی ۷۰ کیلویی را تصور کنید که در شبانه روز ۸ ساعت خوابیده ،۳ ساعت ایستاده ،دو ساعت پیاده روی کرده، ۸ ساعت کار اداری داشته و سه ساعت هم نشسته و تلویزیون نگاه می‌کند. فکر می‌کنید به چند کیلو کالری غذا نیاز دارد در صورتی که این فرد در وزن اشباع باشد ،ضریب ثابت بدنش سی و هشت و نیم خواهد بود. از تقسیم ۲۷۰۰ به وزن بدن که ۷۰ کیلو است این عدد به دست می آید.
اگر دچار بی خوابی شبانه هستید روش های سریع به خواب رفتن را مطالعه نمایید.
 
۷ بهمن ۱۳۹۶ ۰۳:۰۱ عصر
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود به این مطلب را در اینجا بنویسید.


لطفا عدد مقابل را از لیست ذیل انتخاب نمایید: صفر
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  چگونه در تصمیمات سال جدید شکست نخوریم؟ farzaneh 0 199 ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ۰۲:۴۷ عصر
آخرین ارسال: farzaneh

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان